lördag 29 september 2012

Hej!

Den 14-16 åkte Jag och Jäger till Hässleholm för att vara med på Patrulläger.
Fredag kväll började vi med lite smått och gott.
Tävling dags sa Urban! Snabbast möjliga tid.  Ooh! tänkte jag i min stilla sinne, det här kommer gå bra Jäger är ju snabb på att springa.
Upp som sol ned som en pannkaka, det visade sig att det var hastigheten på matte som testades. Jag och Jäger slutade på andra plats.
Sedan var det uppletande med tidsgräns på 90 sek, men det gick inte så bra, Jäger tog ett föremål av sex.

Lördagen började vi med att samlas på brandstationen.
                                          Hinderbana.
Vissa av momenten tyckte jäger att det var läbbigt men vi löste det tillsammans. Instruktören tyckte vi hade ett bra samarbete.
Efter hinder banan hade vi lite träning i funktionslydnad, gå på olika gallertrappor, visstas i ett mörkt rum etc. Leta upp föremål.


Sist men inte minst hade vi  ett litet sök att hitta en figurant i det här tornet. 
Jag tyckte att Jäger skötte den uppgiften bra.
Söndagen tillbringade vi dagen i skogen där fick vi lära oss olika genomsökd metoder både slalom, ziczak, parallell sök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar