söndag 7 april 2013

info om oss

Hej!

Den här veckan som har gått, har verkligen gått i hundens tecken.
Det började med i tisdags, lite bett övningar. Det går bättre och bättre.
Onsdag hade jag och Jäger kurs där vi gick igenom lydnadsmomenten i IPOt.
Med Fazita körde jag igenom appell lydnaden.

Fredag åkte vi ner till Olofström och träffade Maarit. Både hundarna fick var sitt tränings pass. La fält spår till Jäger och Fazita fick spårupptag fält och övergång till asfalt. Tycker att spåren gick super bra.

Lördag var det dags för IPO kurs för Jäger och mig, Fazita fick hänga med. Båda fick spåra. Jäger spårade bra, i kärnan och han tog vinklarna bra.
Fazita hon var lite yvig innan spåret men hon fick inte börja spåra innan hon hade landat och där efter tog hon spåret och som vanligt i kärnan noggrant.
Körde även lydnad med dom. Vissa moment får man köra lite mer än andra men jag är nöjde med den här dagen med.

Söndag.
Dagen börjar med att vi ska söka efter en figurant på en ö, båt färd till ön. Munkorg på, lite protester från honom men han accepterade den väldigt bra. Han hoppade glatt in i båten. Både jag och Jäger har inte åkt båt så det blev en väldigt spännande tur för oss.
Väl vid ön så fick vi turas om vem som skulle ligga figurant. När det var Jägers tur så gjorde han först en liten markering när han hade munkorg på men när jag tog bort munkorgen så gjorde han en mycket bättre markering. duktigt Jäger!

På vägen hem sa båt föraren att det skulle bli en lugn tur hem, blåste som sjutton, vattnet skvalpade över oss. Värst var de för dem som satt först jag gömde mig bakom mannen som satt framför mig. Frös som sjutton om fingrarna hade glömt bort att ta med vantarna. Försökte borra in mina fingrar i min lilla malles päls men de hjälpte inte så mycket.
Väl ute på havet så ökade båt föraren  farten med båten och det hoppade och skvalpade runt oss. När båt föraren ökade farten så satte sig Jäger upp stolt som bara den! Så här ska det se ut sa Jägers kropps språk desto fortare desto bättre, han njöt verkligen av det.

Väl framme på bryggan, bryggan var ca 1 meter högre upp än båten. Vid sidan av båten så fanns det en mindre brygga, satte Jäger sitt stanna kvar.
Hann sätt det ena foten på bryggan och den andra var kvar i båten, så hör jag plums! I vattnet plaskade jäger. Då hade den söta lilla rara hund fått för sig att han skulle hoppa upp på bryggan som var en meter högre upp än båten och missbedömde och ramlade ner i vattnen mellan båten och bryggan. Jag fick fiska upp honom, Jäger skakade av sig och såg frågade ut vad hände??
Så vi hade en super trevlig dag :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar