onsdag 28 augusti 2013

Fazita

Hej!
Då så var sommaren över. Vart tog sommaren vägen. Denna sommaren blev inte som alla andra sommar det hände en hel del faktiskt men så är det, ibland händer det grejer som man inte har räknat med.
Jag tog tjänsteledigt från mitt jobb och åkte iväg med Jäger till Marma. Där han och jag tillbringade två veckor i tält!. Jag gick hundtjänst utb. Träffade massa härliga människor och lika hundtokiga som jag :) Vissa kom man närmare in på än andra.
Jäger han var super duktig, alla momenten gjorde han med en klackspark. Mera utmaningar vill han nog ha men det fick vi ta när vi komm hem.
När vi kom hem så var det bara packa om och vi får till Vimmerby med hela familjen. Ymer han fick stanna hemma med min mor och far. Vi lånade farsans husvagn.
Efter denna korta semestern var det dags för Micke och Fazita att göra sitt cert till patrullhund. Helgen var väldigt varm. puh! Jag satt hemma och var nervös. Micke skickar ett sms, spåret godkänt. Yes!
Fazita sov över i basen och nästa dag var det dags för Patrullering. Så jag fick vackert vänta hela dagen för att få veta om de hade klarat sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar