onsdag 4 maj 2011

Lillebror

Detta blogginlägg tänkte jag till ägna min underbara son som ger sin mor gråa hårstrån i förväg.

Här om dagen åkte jag och min mellersta son iväg för att handla skor till honom. Självklart så ville lillebror följa med.

Väl inne i skor affären så står det en tv apparat. Där sätter sig lillebror ner så fint framför tv och börjar titta på tecknat. Då koncentrera jag mig på min mellersta son. Efter en stund så ögnar jag dit bort och ser en folksamling vid tv:n både föräldrar och barn. Så jag bestämmer mig för att gå och titta vad som står på. Jo där står lillebror framför tv med händerna i kors och säger min tv. Då försöker en föräldrer gå fram och säga att han ska flytta på sig. Då ställer sig lillebror i givakt med ena handen fram och säger stop med bestämd blick åt föräldrerna. Hör att denna damen försöker säger något till min son och sonen säger NEJ tack!


Oj! då tänker jag det är nog dags att avbryta detta. Jag ropar, kom så går vi lillebror. Okej säger han och lämnar stället. Vilken härligt barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar